12 Kasım 2008 Çarşamba

En iyi 5 remote desktop yazılımı

Lifehacker sitesi en iyi 5 remote desktop yazılımını belirlemiş. Buyrun bakalım. (Ben Ultra VNC'yi öneririm)

http://lifehacker.com/5080121/five-best-remote-desktop-tools

5 Kasım 2008 Çarşamba

Windows AD Gpinventory ile envanter çıkarma

Gpinventory kullanımı;

Bugün internette gpinventory isimli AD aracı ile karşılaştım. Tek kelime kullanmam ve denemem için yetti (envanter çıkarmanın en kolay yolu). Çok geç kalmışım bunu kullanmakta. :(
Önce microsoft command shell makinanızda yüklü olması gerekiyor. Gpinventory'de bunun üzerinde çalışan ayrıca yazılmış bir araç.

Aracı Windows 2003 AD makinama kurdum. Kurduktan sonra programlar içerisine Windows Resource Kit Tools diye bir ana başlık altından Command Shell’i kullanarak bu aracı ve diger bununla birlikte gelen araçları kullanabiliyorsunuz.

Command Shell ekranında help yazarak değer kullanabileceğiniz komutlar hakkında bilgi alabilirsiniz. (Ben faydalı bulduklarımı denedikten sonra sizinle paylaşmaya davam edeceğim)
Biz gelelim ana konumuza envanter çıkartmaya bunun için gpinventory yazıp enter’a basalım ve küçük ama muhteşem programcığımız açılsın.
Ana ekranımız yukarıdaki gibi. Karşımızda boş bir sayfa var bu bana ne verecek diye boş boş bkmadım değil yani. Sonra menulere baktım ve Query menüsü altındaki Select Computer to target using Active Directory seçeneği ile active directory’mizdeki computer objelerini göstrerip bunlar hakkında bize bilgi getirmesini isteyecegiz. Computer objelerinin bulunduğu OU seçip run query dedigimizde işlem başlatılıyor. İlk taramada herhangi bir ayar yapmadıysanız sadece computer name'ler.
Sonra biraz karıştırırsanız yine query başlığı altında select informatin to gather a girerseniz gözlerinize inananmayacaksınız. J bir envanterde aranabilecek bir sürü seçeneği bulup getirmesini isteyebiliyorsunuz. İşletim sistemi, ram, işlemci hızı, hdd, boş alan, sp versiyonu vs... istediklerinizi secip F5 basarsanız tarama başlıyor ve istediğiniz tüm bilgiler ile en güncel envanterinize ulaşmış oluyorsunuz. Sonra bu çıkan sonucu xml olarak kaydedip başka ortamlarda kullanabilirisinizi üzerinde oynayabilirsiniz.
Sonra biraz karıştırırsanız yine query başlığı altında select informatin to gather a girerseniz gözlerinize inananmayacaksınız. Bir envanterde aranabilecek ana başlıkları bulup getirmesini isteyebiliyorsunuz. İşletim sistemi, ram, işlemci hızı, hdd, boş alan, sp versiyonu vs... istediklerinizi secip F5 basarsanız tarama başlıyor ve istediğiniz tüm bilgiler ile en güncel envanterinize ulaşmış oluyorsunuz. Sonra bu çıkan sonucu xml olarak kaydedip başka ortamlarda kullanabilirisinizi üzerinde oynayabilirsiniz. Her ne kadar benim sistemimde bir çok computer name hata verdi isede onunda çözümünü bulup buraya yazacağım işallah. Biraz araştırayımda...

31 Ekim 2008 Cuma

6 MB internet erişimimiz oldu.

Firmamızda kullanılan internet erişimini 6 Mb ile çıkarttık. :)

Bu sabah saat 5:00 gibi kimse yokken şirkette internet kullanımı 0'a yakın iken test ettiğimde 630 kb/sec ile download yaptım.. :)


Vatana Millete Firmama hayırlı olsun...

30 Ekim 2008 Perşembe

Hyper-V 2.0 Geliyor

Hyper-V teknolojisinin 2.0 sürümünün yeni özellikleri, Microsoft WinHEC 2008 konferansında duyuruldu.

Yeni versiyonla bizlere neler sunulacak dilimiz döndüğünce anlatmaya çalışalım.

Live Migration:
Fiziksel sunucular üzerinde çalışan sanal makinelerin, başka fiziksel sunucular üzerine kesinti yaşanmadan taşıma işlemini, Hyper-V 2.0 ile geliyor. Server taşıma işlemi sırasında artık VM (sanal makine) üzerindeki hiçbir servis kesintiye uğramayacak işallah.

Logical Processor Desteği Artıyor:
Hyper-V RTM olduğunda 16 Logical Processor desteklemekteydi. Yani biz fiziksel sunucumuz üzerinde 4 adet quad-core işlemci çalıştırdığımızda, Hyper-V bunu 16 mantıksal işlemci olarak kabul etmekteydi. Üzerinde çalışan VM için ise maksimum 4 logical processor tahsis edebiliyordu.

Geçtiğimiz aylarda yayınlanan (KB956710) kodlu update pakedi ile bu limiti genişletme imkanı geldi. Hyper-V sunucularımız 24 Logical Processor kullanabilir hale geliyor.

Hyper-V 2.0 da ise desteklenen Logical Processor sayısı 32 ye çıkartılmış.

VM’in kullanabileceği logical processor sayısında herhangi bir değişiklik yok, yine 4 adet mantıksal işlemci kullanabiliyor.

Hot Add Remove Storage:
Artık storage ekleme çıkarma işlemlerini sanal makinelerimiz çalışırken ve sanal makineyi yeniden başlatmaya gerek kalmadan gerçekleştirecekmişiz. Hot add and remove işlemlerini VHD diskler için kullanılabileceğimiz gibi pass-through diskler içinde kullanabiliyor olacağız.
Bu özellik sadece SCSI Controller üzerinde çalışan/çalışacak VHD yada pass-through diskler için geçerli. IDE Controller üzerindeki diskler de kullanılmayacak.
Artık VM’i kapatmadan disk boyutu genişletme işlemleri de yapabilecekmiş.

VM açıkken SCSI Controller ekleme işlemi ise desteklenmiyor.

SLAT (Second Level Translation):
Intel ve AMD işlemcilerin daha performanslı kullanılmasını sağlayan, memory yönetim yapısını geliştiren ve bu doğrultuda hypervisor’e yardımcı olan bir teknoloji. İşlemcilerde karşılığı ise “AMD: Enhanced Page Tables” ve “Intel: Nested Page Tables”. Yeni jenerasyon işlemcilerde olan bir özellik.

Dynamic Memory:
Memory kaynaklarımız bir havuz içerisinde toplanacak ve VM’ler ihtiyaçları kadar memory kullanacaklar. Şu an bir VM’e 2GB memory tahsis ettiğimizde, 2GB fiziksel memory kaynağı sürekli o VM için ayrılıyor (ihtiaycı olsun yada olmasın). Hyper-V 2.0 ile bu konuda ciddi geliştirmeler geliyor. VM’e tahsis edilmiş olsa bile kullanmadığı memory kaynağı bir havuzda toplanıp, diğer processler için kullanılabiliyor.
Artık VM çalışırken memory ekleme/çıkartma şansına sahip olacağız ve bu işlem VM üzerinde herhangi bir kesintiye yol açmayacak. Kullandığınız İşletim sistemi destekliyorsa.

Boot From VHD:
VHD üzerindeki sanal işletim sistemlerini, fiziksel sunucular üzerinde açabileceğiz.

VM’ler için Network Layer konusunda biraz yenilikler var.
NIC teaming desteği geliyor.
iSCSI Storage iletişiminde ve SAN’ler için Multi Path I/O işlemlerinde düzeltmeler yapılmış.
Ayrıca share edilmiş tek bir PCI Express aygıtı, birden fazla VM’in kullanımına sunulabilecek.

Hyper-V 2.0 henüz dağıtılmıyor, 2009 yılında beklenen Windows Server 2008 R2 içerisinde yeni hali ile dağıtılmasını bekliyoruz.

Hadi Hayırlısı. Gözümüz yollarda.

Yazıyı hazırlayan Serhat Akıncı arkadaşımıza teşekkür ederiz.(ben biraz değiştirip sunsamda özü kendisine aittir. Kızmaz İşallah)

Eski mail adreslerim (MS Outlook)

Arkadaşlar,

Outlook programında contact listemize kaydetmedigimiz ama sık sık mail gonderdigimiz kişilerin adresleri to kısmında o kisinin bas harfini yazdıgımızda karsımıza geliyor ya hani hatırladınızmı?

İşte o adresler makinayı yeniden kurulum yaparsanız kayboluyor. :(

Ama bu adresler biraz fazla ise ve bir yöneticiniz karşınıza çıkarda ben illada bunları isterim diye tutturursa bunları nereden bulacağınızı asağıya yazıyorum. (Tabi eski hard disk formatlanmadı ise bu dosyalara erişebilirsiniz benim tabsiyem sizden istensin yada istenmesin bir makinaya format atacak iseniz kulanıcı datalarını yedek alırken bu 3 dosyayıda bir yere yedeklemeniz. En fazla 1 Mb tutar)


Işinize yaradığında bir yöneticinin bu sorununu bu şekilde hallettiğinizde derin bir oh cektiginizde, onun yüzündeki gülümsemeyi ve iyiki bu adamı çalıştırıyorum ne kadar doğru bir karar vermişim ifadesini gördüğünüzde beni anmanız dileklerimle.



Saygılarımla.

XP işletim sisteminde adres;
C:\Dosyalar Document and Settings\Kullanıcıfolder\ApplicationData\Microsoft\Outlook

Vista İşletim Sisteminde;
C:\Users\kullanıcıadı\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook\

folder’ı altındaki aşağıda belirtilen üç dosyayı yeni makinaya kopyalarsanız tüm o kayıtlı e-posta adresleri gelecektir.

xxx.xml, xxx.nk2, xxx.srs

xxx genelde kullanıcının oturum açtığı kullanıcı adı oluyor. sonraki kurulumda bu isim değişti ise buradaki xxx leride yeni kullanıcı adı gibi değiştirip kullanabilirsiniz.

19 Ekim 2008 Pazar

Microsoft HyperV Hızla Yayılıyor

IDC'nin haberine göre Microsoft Windows 2008 içerisine eklediği ve ücretsiz sunduğu yeni sanallaştırma platformu Hyper V ile Sanallaştırma pazarının %23 ü ele geçirmiş durumda. :)

Sorunsuz sürümü daha 1,5 ay önce piyasaya sürülen HyperV nin bu kadar hızlı bir şekilde 3-4 ay gibi sürede bu kadar pazar payı kapması ilginç.

Bu araştırmalarda bir iş var ama nedir tam olarak anlayamadım.

Yıllardır piyasadaki bir ürünü bırakıp insanlar bedava yazılıma geçmeyi ne çok seviyorlar.

Buna Microsoft firmasına olan aşırı güven desek dahamı doğru olur acaba.

VMware: 44% (combining ESX and Server)
Microsoft: 23% (combining Hyper-V and Virtual Server)

Microsoft yapıyorsa güzeldir, doğrudur, iyidir, ...

Haberin Linki Aşağıdaki Gibidir.
http://www.virtualization.info/2008/10/microsoft-already-took-23-of.html

13 Ekim 2008 Pazartesi

USB bağlı printer'a LPT porta bağlıymış gibi çıktı göndermek

Sevgili arkadaşlar,

Çalışmış olduğumuz sektörde her gün yeni bir teknoloji yeni bir proğram ortaya çıkıyor. Bazen yeni teknolojiyi getiriken eskiyi tamamen unutarak veya göz ardı ederek bazı arkadaşlar veya firmalar proğramlar üretiyorlar. Likom firmasıda bunlardan birisi. Bu firmanın ürettiği proğramlar ne teknolojiye tam uyuyor nede eski ürünü ve ürünleri doğru düzgün destekliyor.
Bu firmanın presto proğramında kullanılan printer ayarlarında USB bağlı printerlara çıktı gönderirken sorun yaşıyorsunuz. Yine biz uzun uğraşlar sonucunda bu sorunu kendi kendimize çözdük(Likom'da yardımcı bir arkadaş yine bulamadık).
USB porttan bağlı nokta vuruşlu bir printer'a LPT portunu kullanarak çıktı gönderebilmek için yapmanız gereken kısaca usb printer'ı share etmek ve kendi makinamıza bağlı veya başkasının bilgisayarına bağlı bu printer'a net use komutunu kullanarak bir lpt portundan bağlıymış gibi sistemi kandırmak. printer kendi makinanızda bağlı olsa bile bunu yapmanız gerekir.
Nasıl Yapılır;
1. Control Panel\Printers'a girilip USB porttan bağlı printer share edilir. Share ismi verirken ingilizce karakter kullanmaya ve kısa bir isim kullanmaya dikkat edin.
2. Start\run ile dos moduna çıkalım.
3. net use lpt1:\\bilgisayarismi\printshareismi persistent=yes komutunu yazın ve enter'a basın. ( net use lpt1:\\PC1\OKI persistent=yes )

Eğer bir hata mesajı almaz iseniz işlem başarılı olmuş demektir.

Emin olmak için aynı yerde net use yazıp enter'a basarsanız net use ile network ortamındaki sürekli bağlı olduğunuz paylaşımların listesi aşağıdaki gibi önünüze çıkacaktır. buradan hangi portu hangi printer'a bagladıgınız takip edebilir ve işi bitenleri silmek için aşağıdaki komutu kullanabilirsiniz.



Eger daha sonra bu lpt portunu bilgisayarınızdan silmek isterseniz kullanacagınız komut aşağıdaki gibidir.

net use lpt1 /delete

Kolay Gelsin,

Saygılarımla.

Likom Presto Farklı Network'de Çalıştırma

Ikinci kez beşıma geldiği için artık buraya yazma kararı aldım çünki bu Likom proğramı hakkında internette 2 satır bilgi yok. Kimsemi bir şey yazmaz bu kıl proğram hakkında.

Neyse konuya gelelim; Bir Muhasebeci arkadaşım var ve sürekli gezdiği için Likom Presto proğramını laptop'una kuruyor. Bu makinada Prestoyu kurduğunuz network dışında laptop'unuzda prestoyu açamıyorsunuz. :( Ne güzel değilmi...
Likom firmasında hep ucuza önündeki dökümana bakıp orada yazanı size alatan elemanlar çalıştırdığı sürece Bunu kendi başınıza çözmek zorundasınız. Bu olayı çözebilmek için uzun uğraşlar sonuncunda aşağıdaki yöntem ile çalıştırmayı başardım. Buraya yazayım istedimki başka arayanlar 2 satır bilgi bulsun diye.

Olaysaca şöyle çözülüyor odbc tanımlarına bir bağlantı yaratıp bağlantı şeklini TCP/IP değilde Nime Pipes ile çalışacak şekilde ayarlayınca sorun çözülüyor.

Nasıl Yapılır;
1. Control Panel'de Admintool'u açalım
2. ODBC açalım ve System DSN içerisinde yeni bir SQL Bağlantısı Yaratalımve adına Presto diyelim. Database bağlantısı için kullanıcı adına sa şifresine ies presto yazalım, hemen yanındaki client configuration tuşuna basalım ve TCP/IP yerine Nime Pipes seçelim.
3. Test butonuna basalım ve hata vermeden bağlantı testini geçtiğini gördükten sonra presto proğramını açalım.

Sorunsuz çalışıyor olması gerekir. :)
Güle Güle Kullanın.

İyi Çalışmalar.

26 Eylül 2008 Cuma

240 GB USB Diskim Oldu...

Arkadaşlar geçen ay Çin'e iş için giden bir abim gelirken bana 5$'a 240 GB USB hard disk(hard disk diyorum çünkü bu öyle 2 - 4 GB memori gibi deyil tam 240 GB :) ) almış.
:)

Sony markasın basmışlar üstüne. Her ne kadar inanmasamda bu kadar büyük olduğuna bilgisayar takınca gözlerinize inanamıyorsunuz.

Aldıkları 6 usb diskten 4'ü çalışıyordu diğer 2 tanesi bozuk çıktı. Bu yüzden bende bu cihaza fazla güvenip önemli bilgilerimi içine doldurmayacağım.

Resimleri aşağıdaki gibidir.

Artık motorsuz laptop disklerinin yaygınlaşmasını ve bize böyle 250GB boyutunda diskleri ucaza vermelerini bekliyoruz bu Çin'li arkadaşların.




27 Ağustos 2008 Çarşamba

XP SP3'lu kurulum cd'si hazırlama

Arkadaşlar biliyorsunuz Windows XP Service Pack 3 çıkalı uzun zaman oldu, Windows XP kurulumundan sonra tekrar SP3 kurmak için beklemek istemeyen arkadaşlarımız için SP'1 veya SP2'li kurulum cd'lerimizin içine SP3 ekleyerek SP3'lü Windows XP kurulum cd'sini nasıl yaparız onu anlatmaya çalışacağım.

Windows XP SP3 dosyasını XP kurulum dosyaları içine entegre etme;
Öncelikle bilgisayarımızda D diskimiz olduğunu varsayarak orada XP_CD isimli bir folder açalım. (folder isminde boşluk olmamak kaydı ile başka bir isimde olabilir) bu folder içerisine elimizdeki SP2'li XP Kurulum CD'si içindeki tüm dosyaları kopyalayalım.
Sonra D diskimizin root'una SP3 setup dosyamızı kopyalayalım ve dos moduna çıkıp elimizdeki cd ile SP3'ü birleştirecek olan aşağıdaki şu komutu yazalım ve enter'a basalım.
Neden Root'a kopyaladım?
Windows XP SP3 dosyası yaklaşık 300mb boyutunda, eğer bunu cd içeriğinin olduğu yere kopyalarsam sonra cd yazarken bunu orada unutabilirim. Boot CD'me tüm dosyalar sığmayabilir.
Dos moduna çıkmak için; Start\Run\Cmd
Komutun çalışma şekli;
servicepack filename /integrate:drive/path

D:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-ENU /integrate:E:\XP-CD
SP3 dosyalarımız boot cd miz içerisine eklenirken aşağıdaki ekran karşınıza çıkacaktır ve yaklaşık 2-3 dk içerisinde işlem bitecek ondan sonra işlemin bittiğine dair bilgi veren mesaj çıkacaktır. Entegre etme işlemi tamamlanmıştır bundan sonra cd'mizi boot cd olarak cd'ye atma işlemine geçebiliriz.

Bootable CD hazırlama;

Bu işlem için IsoBuster ve Nero Burning 7 programlarını kullanacağız.

Iso Buster programı açarak D diskine atmış olduğumuz XP kurulum dosyaları içine CD'si içerisindeki Microsoft Corporation.img isimli boot dosyasını exctract etmeliyiz.

Bu işlemden sonra Nero Programını kullanarak bu dosyalarımızı cd'ye atabiliriz artık. :)

Nero Burning ROM, açalım CD-ROM (Boot) in the New Compilation window'u seçelim.
İlk önce Boot tabındaki ayarlamalarımızı yapalım, Image file işaretleyip biraz önce attığımız image dosyasını seçelim, Microsoft Corporation.img. Sonra Expert Settings enable edip, No Emulation seçelim, ve Number of loaded sectors to 4 yapalım (diğer sektorle'den boot işlemi olmaz)

ISO tabındaki ayarlarımız ise aşağıdaki sesimdeki gibi olmalı;

Label tabındaki ayarlarımız ise yine aşağıdaki şekildeki olmalıdır.

Orjinal Ingilizce XP CD'leri isimlendirme standardı aşağıdaki gibidir istersek bunlarda birisini CD'mize isim verirken seçebiliriz.
Windows XP Professional: WXPCCP_EN
Windows XP Home: WXHCCP_EN
Windows XP Professional OEM: WXPOEM_EN
Windows XP Home OEM: WXHOEM_EN


CD'mize bir isim verdikten sonra aşağıdaki new butonuna basarak D diskimizdeki içine SP3 entegre edilmiş dosyalarımızı seçerek sol taraftaki boşluğa taşıyalım, Artık herşey hazır :) Boş bir CD Cd-rom'a terleştirip Burn butonuna bastığımızda artık yeni bir XP SP3'lü kurulum cd'si için 1 adım kalıyor oda en son ekrandaki ayarları en son resimdeki gibi yapıp burn butonuna basmak.



Hayırlı uğurlu olsun artık cillop gibi Windows XP SP3'lü bir dosyanız var.

Saygılarımla.

25 Ağustos 2008 Pazartesi

Resimlerinize 3 boyutu nasıl katarsınız

Çektiğiniz resimlere 3 boyut'u katmak için aşağıdaki siteyi kullanabilirsiniz. Bir yerin veye nesnenin etrafında bir çok resim çekiyorsunuz ve aşağıda linki olan siteye eklediğinizde site size bunu boyutlandırıp kullanımınıza sunuyor.
Boş zamanı olanlar için iyi bir eğlence olabilir.
Kolay Gelsin.

http://photosynth.net/Default.aspx

SQL 2008 Yayınlandı..

Microsoft sQL 2008 yayınladı. yeni neler var diye merak edenler ve demo indireyim kurayım makinama ne var ne yok bakayım diyenler için sql 2008 ana sayfasına aşağıdaki link ile ulaşabilirsiniz.

http://www.microsoft.com/sqlserver/2008/en/us/default.aspx

Windows 2008 HyperV Sanallaştıma Hangi Donanımlar Tercih Edilmeli

Sisteminizde çok fazla server var ve artık Hyper-V’ye geçmek istiyorsunuz.
Ancak acaba server’larınızın donanımları Server 2008 Hyper-V için uygun mu?
Hyper-V için server almak istiyorsunuz, ancak alacağınız ürün ile gelen donanımlar Hyper-V için uygun mu?

http://www.windowsservercatalog.com/

22 Ağustos 2008 Cuma

HyperV ve Microsoft Urunleri

Microsoft ürünlerinin, hangi şartlar altında sanallaştırma senaryolarında desteklendiğini aşağıdaki sitede bulabilirsiniz.

HyperV için hazırlanmış herhalde.

http://support.microsoft.com/?kbid=957006

15 Ağustos 2008 Cuma

BlackBerry Bold Türkiye'de


Research In Motion ve Turkcell'in beraber düzenlediği tanıtım gecesinde, en yeni BlackBerry akıllı telefonu Bold, Türkiye ile tanıştırıldı.

Bold, ne zaman satışa çıkıyor?
BlackBerry kendisine has yapısı ve barındırdığı güvenlik özellikleriyle firmalar tarafından gündelik işler için kullanılan ve iletişim trafiğine tam çözüm getiren bir ürün. E-posta, sesli görüşme, kısa mesaj, anlık mesajlaşma... Hepsini bir arada barındıran BlackBerry ailesine gelen en son ürün BlackBerry Bold oldu. Tüm dünyadaki sayılı tanıtım toplantılarından bir tanesi de İstanbul'da yapıldı.


Ne Zaman Piyasaya Çıkıyor?

BlackBerry Bold, 18 Ağustos Pazartesi'den itibaren Türkiye'de satışa çıkıyor. Research In Motion ve Turkcell arasındaki anlaşmayla sınırsız veri hattı kullanımı ve 18 aylık abonelik karşılığında ayda 99 YTL'ye de satın alınabilecek. Research In Motion Türkiye Müdürü Erkut Alkaya'dan aldığımız bilgiye göre ürünün fiziksel olarak piyasaya sürüldüğü birkaç ülkeden birisi Türkiye. ABD'de bile, bir tanıtım düzenlenmiş olmasına rağmen, henüz ürün piyasaya sürülmemiş.


Boyutlar: 114 x 66 x 15 mm
Ağırlık: 133 gram (pil dahil)
Şebeke: Dört bant GSM, üç bant HSDPA
Kablosuz bağlantılar: 802.11a/b/g ve Bluetooth 2.0
Tuş Takımı: tam Q klavyeEkran: 480x320
Depolama alanı: 1 GB yerleşik + 16 GB'a kadar microSD
İşlemci: 624 MHz Marvel Tavor PXa930
Bellek: 128 MB
İşletim sistemi: BlackBerry OS 4.6
Kamera: 2 MP flaşlı
Yön bulma: Yerleşik GPS ve BB Maps
Pil ömrü: 13 gün bekleme, 5 saat konuşma

Neden Windows Server 2008?

Windows Server 2000 Desteği Sona Erdi!

Sayın RECEP YÜKSEL,
Bildiğiniz üzere Windows Server 2000 için verilen ürün desteği 30 Haziran 2005 tarihi itibariyle sona erdi.

Windows Server 2008’e genel bir bakış
Windows Server 2008, işletmelerin altyapılarının güvenlik ve esnekliğini arttırmalarını sağlar. Yeni sanallaştırma araçları, Web kaynakları ve güvenlik geliştirmeleri, zamandan tasarruf etmeye, maliyetleri düşürmeye yardımcı olmanın yanı sıra, dinamik ve iyileştirilmiş bir veri merkezi ortamı sunar. Internet Information Services 7 (IIS7) ve Server Manager gibi güçlü yeni araçlar kullanıcılara, sunucular üzerinde daha fazla denetim olanağı vererek, Web, yapılandırma ve yönetim görevlerini daha kolaylaştırmalarını sağlar. Network Access Protection ve Read-Only Domain Controller gibi güvenlik ve güvenilirlik geliştirmeleri sunucu ortamını koruma altına alır.

Neden Windows Server 2008?
• Hyper-V sanallaştırma teknolojisi ile sunucu iş yüklerinizi merkezileştirin
• Server Core kurulum seçeneği sayesinde verimliliği ve güvenilirliği arttırın
• ISS7 veri akışı ortamı ile, web uygulamalarınız için zengin çözümler geliştirin
• “Yeni Nesil” TCP/IP sayesinde ağ trafiğinizi daha etkin yönlendirin
• Network Access Protection (NAP) ile kurum ağına erişimi denetleyin
• Server Manager Console ve Power Shell eşliğinde ortamınızın yönetimi kolaylaştırın

Yazılım güvencesi ne işe yarar?
• Yazılımın en güncel versiyonu kullanmaya olanak tanır
• Firma çalışanlarına eğitim kuponları dağıtır ve çalışanların e-eğitim içeriklerine ulaşmalarını sağlar
• 7 gün 24 saat (7/24) telefon desteği verir
• TechNet üyeliği sağlar

11 Temmuz 2008 Cuma

Internet Explorer 8 Beta1 yayınlandı

Arkadaşlar IE 8.0 Beta 1 yayaınladılar. aşğıdaki linkten indirip deneyebilirsiniz.
İlk gözüme çarpan ekran görüntülerinide veriyorum.

http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/ie/ie8/default.mspx



26 Haziran 2008 Perşembe

Microsoft Office 2007 English Türkçe Spell Check

Arkadaşlar Office 2007 Ingilizce CD seti ile birlikte Türkçe spell check yapabilecegimiz tool gelmiyor.
Türkçe spell check yapmak isteyen kullanıcılarımızın bilgisayarına Office Proofing tool isimini verdikleri bir eklentiyi yükememiz gerekiyor. Ben internette aşağıda linkini verdiğim adreste buldum, Kendi makinama kurdum ve denedim artık Türkçe yazım kontrolünü yaptırabiliyorum. :)
Aşağıdaki linkten zipli dosyayı indirdikten sonra açın ve Proof'u çalıştırın ve kurulumu yapın. Kurulum bittikten sonra bunun birde SP1 paketi çıkmış sagolsun arkadaş bu eklentiyide buraya koymuş, bunuda SP1 folder'i içinden kurduktan sonra artık office 2007 içerisinde Türkçe yazım kontrolünü yapabilirsiniz.

Microsoft Download Adresi

7 Haziran 2008 Cumartesi

Remote Desktop Degisiklikleri

Windows Vista Sp1 ve Windows XP SP3 içerisinden, RDP 6.1 ile uyumlu, yeni bir Terminal Services Connection yazılımı çıkmaktadır. Bu versiyon, daha önce konsol oturumu açmak için kullandıgımız ”mstsc /console” parametresi ile kullanıldığında console anahtarını sessizce dikkate almıyor.
Onun yerine “mstsc /admin” parametresini kullanabiliyoruz.

Konu ile alakalı makale:
Changes to remote administration in Windows Server 2008
http://support.microsoft.com/?kbid=947723

16 Mayıs 2008 Cuma

Virtual PC 2007 SP1 Yayınlandı

Microsoft, Windows Vista SP1 ve Windows XP SP3 ile uyumlu olacak şekilde güncellediği ücretsiz sanal sistem yazılımının en son sürümünü yayınladı.

Ücretsiz sanal bilgisayar oluşturma yazılımı, Microsoft'un işletim sistemlerinin son sürümleriyle uyumlu çalışacak şekilde hazırlanarak Virtual PC 2007 SP1 olarak yayınlandı. Artık Windows Vista SP1 ve Windows XP SP3 işletim sistemlerine sahip makinelerde hem Virtual PC 2007'yi sorunsuz çalıştırabilecek, hem de yazılım ile bu işletim sistemlerini sanal olarak kullanabileceksiniz.

Virtual PC 2007 SP1'i İndirinResmi olarak Windows XP Home Edition, Vista Home Premium ve Vista Home Basic desteği bulunmayan Virtual PC 2007 SP1, bu işletim sistemlerinde de çoğunlukla sorunsuz çalışıyor. Yalnızca yazılımı yüklerken desteklenmeyen bir işletim sistemi kullandığınıza dair bir uyarı mesajı alıyorsunuz. 32 bit ve 64 bit seçeneği bulunan Virtual PC 2007 SP1'i indirmek için tıklayın

6 Mayıs 2008 Salı

Microsoft işletim sistemi yardımcı araçlar.

Arkadaşlar sistem destek uzmanı olarak çoğumuzun Microsoft işletim sistemlerinde belli zamanlarda sistem üzerinde bir işlemi takip etmek veya bazı bilgileri tek ekranda görmek gibi belli başlı ihtiyaçlarını karşılamak için araçlar arştırmışızdır.
Ben www.sysinternals.com firmasının bir çok aracını kullanarak karşılaştığım sorunları hızla çözmeyi başardım.
Sonradan Microsoft bu firmayı satın alarak bu ücretsiz ürünlerin üzerine kendi logosunu koyarak desteklemeye ve bizlere ücretsiz olarak yardım etmeye devam ediyor. Başınız sıkışırsa bir araç lazım olursa diye adresi aşağıda yayınlıyorum.
Benim en çok kullanıdığım ve beğendiğim araç bginfo adında bir tool. Tüm sistem bilgilerini desktop'a anında yazıyor. IP adresleri, Default Gateway, Disklerdeki boş alanlar, SP sürümleri falan anında desktop'a dökülüyor.
Güzel günlerde kullanmanız dileklerimle.

http://technet.microsoft.com/tr-tr/sysinternals/default(en-us).aspx

Microsoft Windows XP SP3 Yayınlandı

Arkadaşlar hevesle ve merakla beklenen XP SP3 paketi yayınlandı.

Şimdiye kadar çıkmış tüm XP güncellemelerini ve yeni teknolojilere uyum için eklenen eklenti paketlerini içeriyor.

Neler var;

MMC 3.0 ve Microsoft Core XML 6.0 destegini getiriyor.

Windows Installer 3.1 v2 versiyonuna yükseliyor.

Network ile ilgili;
BITS 2.5 versiyonuna yükseliyor,
IPSEC yenileniyor,
DIMS Digital Identity Management Sevice geliyor(logon olurken kullanılan sertifikalara destek),
PNRP Pear Name Resolotion Protocol 2.1 geliyor(Vista'lar ile haberleşirken kullanılıyormuş)
WPA2 destegi geliyor,
Block Hole router detection diye bir yeni kavram geliyor,
NAP windows 2008 server'in özelliklerinden biri olan Network Acces Protection uyumu gelmiş oluyor.

IE 7.0 XP SP3 içerisinde yüklü olarak gelmiyor. Eğer hala IE 7.0'a geçmediyseniz bunun içerisinden çıkacak diye beklemeyin ayrıca indirip yüklemeniz gerekiyor.

Aşağıdaki adreslerden 336 MB lık bu güncelleme dosyalarını işletim sisteminizin diline göre indirip kullanabilirsiniz.

İngilizce Versiyon;
http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/software/svpk/2008/02/windowsxp-kb936929-sp3-x86-enu_9afedbd6b2941bf568c27046d6688e6ccb5ce018.exe

Türkçe Versiyon;
http://download.windowsupdate.com/msdownload/update/software/svpk/2008/04/windowsxp-kb936929-sp3-x86-trk_5AAF60501636AF08C97EF1C18F1315F4ED6FBCDF.exe

30 Nisan 2008 Çarşamba

FTP Server'a hızlı giriş için adres satırını kullanma.

Bugün sizlere FTP serverlara girerken kullanabilecegimiz yeni öğrendiğim bir kısayolu anlatacagım. Bazı ftp serverlara IE ile sorunla karşılaşırız kullanıcı adı ve şifre sormaz, ne yaparsak yapalım sifreyi sorduramayız. Adres satırına kullanıcı adı ve şifre girilerek bu sorun çözülebiliyormuş.
Aşagıdaki gibi yazarsanız eğer FTP çıkısınız varsa ve kullanıcı adı ve şifre doğru ise FTP sayfası hemen karşınızda. FTP user name iki nokta üst üste ve FTP şifrenizi yazdıktan sonra @ işareti sonrada FTP domain adresini yazdığınızda otomatik olarak kullanıcı adı ve şifre doğru ise siteye girmiş olacaksınız.

ftp://ftpusername:ftpsifre@ftp.domainadi.com/

25 Nisan 2008 Cuma

Microsoft Isletim Sistemlerinde Kullanilan Kisayol Tuslari

F Tuşları;
F1 Yardım
F2 Dosyanın ve ya klasörün adını değiştirmek için
F3 Bul
F4 Adres çubuğunu etkinleştirmek için
F5 Yenile
F6 Dosyalar/Klasörler ile adres çubuğu arasında geçiş yapmak için
F10 Programlarda menü çubuğunu etkinleştirmek için
F11 Tabloları tam ekran yapmak için (Bu tuş Internet Explorer içinde geçerli.)

CTRL Tuşu ile Birlikte;
CTRL + A Tüm simgelerin seçilmesi
CTRL + C Kopyala
CTRL + G Belli bir dizine geçilmesi
CTRL + V Yapıştır
CTRL + X Kes
CTRL + Z Geri Al
CTRL + ESC Başlat menüsünün açılması
CTRL+WINDOWS+F Bul: Bilgisayar'i görüntülemek için.

SHIFT Tuşu ile Birlikte;
SHIFT + DELETE Dosyaların geri dönüşüm kutusuna yollanmadan silinmesi.
SHIFT + F10 Seçili simgenin sağ tuş menüsü.
SHIFT + KAPAT Açık olan pencerelerin klasör pencerelerini kapatır.
Not: Cd-Rom'u koyduktan sonra "Shift"i basılı tutarsanız Cd-Rom otomatik olarak başlamaz.

ALT Tuşu ile Birlikte;
ALT + F4 Uygulamanın kapatılması için.
ALT + ESC Bir sonraki uygulamaya geçiş için.
ALT + TAB Farklı uygulamalara geçiş için.
ALT + Altı çizili harf İlgili komutu tıklamak için.
ALT + ENTER veya ALT + Çift Tıklama Dosyanın özelliklerini görüntülemek için.

WINDOWS Tuşu ile Birlikte; Bazı yeni tip klavyelerde bulunan microsoft'un pencere tipi logosunun bulundugu tus. Benim klavyede yok :(
WINDOWS "Başlat " menüsünü görüntülemek için.
WINDOWS +BREAK Sistem Özellikleri iletişim kutusunu görüntülemek için.
WNDOWS +E "Windows Gezgini'ni görüntülemek için.
WINDOWS +F "Bul" menüsünü görüntülemek için.
WINDOWS + D Tüm uygulamalın simge durumunda küçültülmek için.
WINDOWS + SHIFT + M Tüm uygulamalın simge durumunda küçültülmesi işleminin geri alınması.
WINDOWS + PAUSE BREAK Sistem özelliklerine direk geçiş için.
WINDOWS + R "Çalıştır" menüsünü görüntülemek için.
WINDOWS + TAB Görev çubuğundaki programlar arasında geçiş yapar.

Bunların dışında bazı yazılımlar içerisinde (Corel, Photoshop, ACAD vs.) sadece o program içerisinde kullanmak üzere ayarlanmış tuş kombinasyonları vardır. Bunları genelde tools\options altında bir yere koyuyorlar buradan var olan kısayol tuşlarını görebilir isterseniz kendinize özel tuş kombinasyonlarıda oluşturabilirsiniz.

Windows NT4.0 Windows 2003 gecis islemleri

2003 Geçiş İşlemleri ( NT4.0’dan )Arkadaslar bu yazımda sizlere NT4.0 domain kontrollerdan Windows 2003 AD domainine nasıl gecis yapabilirsiniz bunları anlatmaya calısacagım.
Hepinize simdiden kolay gelsin.
Ortamda kurulu bir adet Windows NT4.0 domain controller oldugunu varsayarak işlemleriimi anlatıyorum. Bir adet NT 4.0 BDC kurulur. ( Sonra PDC olarak ayarlanmak için) Bir adet Windows 2003 kurulur. PDC’nin yedeğini almak için (Database) rdisk \s- oluşan dosyayı harici bir yedekleme kartuşuna aliniz.
Yeni kurmuş olduğumuz NT 4.0 BDC’i PDC yapacağız (DC) Bu işlemden sonra eski computer bilgileri sisteme gelmiş ise bu makinayı 2003’e update edeceğiz. 2003 setup bittikten sonra AD kurulur sonra DC kurulur.
ipconfig\ registerdns bulunduğumuz makinayı dns e kaydeder.
netdiag (network diagnostik network kontrol)
dcdiag (dc kontrol)
ldp (ldap çalıştırır)
nslookup (network ismini görmek için kullanılır.)
Dışarı ping atabilmek için nslookup 192.168.0.1
Eger ortamınızda kullanmaya devam edeceginiz Winows 98 ve NT 4.0 Workstation yüklü bilgisayarlar olacak ise Windows 2003 AD'de sorunsuz ulaşabilmesi için aşağıdaki işlemin Domain Kontroller üzerinde uygulanması gerekmektedir.
Domain Control Policy\Local Policy\Windows Setting\Security Options\Microsoft Server\ Digital sign comm.. bolumunu Disable durmuna getirmemiz gerekiyor.
Bu işlemler bittikten sonra 2003 kurudğumuz diğer makinayı GC haline getireceğiz.
Dcpromo password unu sonradan değiştirmek için
cmd\ntdsutil\help\set dsrm password reset password on server dc (ntdsutil için helplere)bakabilirsiniz
AD uninstall password (12349999q)

Windows 2003 Server Kurulum Sonrasi Kontroller

Eski sistemdeki bazi yazilarimi buraya tasimayi dusundum. Windows 2008 server in satilmaya baslandigi bu gunlderde windows 2003 server hakkinda bilgi ilginc gelebilir ama artik bu siteyi kullanmak istedgimden buraya tasimak istedim yazilarimi.

Windows 2003 Kurulumu sonrası yapılması gereken belli baslı kontrolleri yaparak kurmus oldugunuz sisteminizin daha en bastan calısabilirligini garanti etmis olursunuz.

1. Event Viewer kontrol edilerek her hangi bir kritik hata olup olmadıgı kontrol edilmelidir.
2. Event Viewer log dosyası büyüklüğünü temizleme sıklıgınızaa gore ayarlayınız. X bir log seç\Action\Properties\General istediğin gibi ayarla.
3. Server optimizayonunu kontrol edelim. Serverın rolune göre memory konfigürasyonu yapabilirsin.Örnek: Local Area con\Properties\File and Print Sharing for Microsoft Networks\Properties\ Buradaki ayarlardan serverın kullanım rolune uygun olanını secerek calıstırmalısız.
4. IP, DNS, WINS ve Default Gateway adreslerinin doğru çalışıp çalışmadığını yani doğru adreslerin verilip verilmediğini kontrol edin.
5. Full computer ismine bakın. Bunun için cmd de “net config rdr”
6. Server cluster ayarlarını aktifleştir.
7. Page file kontrol edin ve beklenmedik sistem durmalarına karşı önleminizi alın. System\Advanced\Start up and recovery\Setting Time to display recovery options when needed işaretleyin.
Not: Sistem Yoneticisine sistemin hatalarını ve yüklenmelerini (hafıza tasmaları, cpu kullanımının belli bir sure %100' civarlarında calısması gibi)ufak bir mesaj ile bildirmesi icin Performance Counter bolumunde gerekli ayarları yapınız. (Performance monitor ve Related Topics see) ? Send and ad.* Systemi cok acil durumlarda otomatik olarak restart edebilecek şekilde ayarlayınız. Services’ten yaptırabilirsin.
Mesela önemli bir servis sorunulu ise iki defa tekrar çalışmayı denesin olmazsa yeniden sistemi başlat diyebiliyorsun veya event viewer a yaz veya admine yolla diyebiliyorsuuz.
8. Remote administration'ı enable ederek serverlara uzaktan erişip takip edebilsin.

Bu sayede server odasında fazla usumemis olusunuz. Yaz gununde nezle olup insanlara neden oldugunu anlatmak zorunda kalmazsınız. :) Hic inandırıcı olmuyor. :))

13 Nisan 2008 Pazar

Sanal Bilgisayarlar (Microsoft Virtual Machine 2007)

Sanal Bilgisayar veya Virtual PC, Wmware isimlerini duyupta nedir diye merak ediyorsanız sizler için kısaca özetlemeye çalışayım;

Tek bir hardware (bilgisayar) kaynaklarını kullanarak aynı anda birden fazla (sisitemin kaynakları ile doğru orantılı) işletim sistemini çalıştırmaya kullanmanıza yarayan bir yazılımdır. Örnek verecek olursak benim evimde P4 işlemcili 4 GB Ramli ve 250 GB hard diskli bir bilgisayarım var. Ben bu bilgisayara WindowsXP yükledim. Wmware programını Windows XP içerisine yükleyerek Windows XP çalışırken içinde başka Sanal Windows XP'ler, Vista'lar veya Pardus gibi işletim sistemlerinide aynı anda çalıştırabilirim. Böylelikle zaten var olan sistemim kaynaklarını tam kapasite ile kullanarak asıl işletim sistemimi bozmadan sanal makinalarda deneyerek testlerimi yapabiliyorum. Veya bu tanımadığım yeni çıkan işletim sistemlerini deneyerek öğrenebiliyorum.

Mesela Microsoft'un Virtual PC 2007 programı kullanımı oldukça kolay ve anlaşılır olduğu için Ben şahsen bu programı kullanıyorum. Aşağıda resminide ekledim. Vista programı yüklü bilgisayarımda Windows 2008 server işletim sisteminide sorunsuzca çalıştırabiliyorum. İstersem ve tabi sistem kaynaklarımda yeterli ise aynı zamanda bir de Windows XP çalıştırıp 3 ayrı işletim sistemini aynı anda tek bir bilgisayarda Kullanmanın zevkini yaşarım.
Bir sonraki yazımda size Microsoft Virtual PC 2007 kullanarak nasıl sanal bir makina hazırlanır onu anlatmak istiyorum.

Bununla ilgi bir iki haberide sizinle paylaşmak istedim;
Bilgisayar sanallaştırma programı olan Vmware, 6.5 sürümüyle 3D desteği sunacağını duyurdur.
Kısa bir süre önce 6.5 Beta sürümü yayınlanan Vmware'in yeni özellikleri aşagıdaki gibirdir.
- Akıllı kartlara ve kart okuyucularına destek.
- Sanal işletim sistemlerinde Direct 9c ve Shader Model 2.0 desteğiyle 3D grafiklerin desteklenmesi
- Linux için sanal ağ oluşturulması
- CentOS, Oracle Enterprise Linux, Asianux işletim sistemlerine destek
Microsoft Server 2008 Hyper-V teknolojisi ile sanal serverları yönetmenizi kolaylaştırmak için yeni bir seçenek sunuyor sizlere. Şuanda piyasada bulunan Wmware ESX server programının bir benzerini duyurdu ve Mayıs Haziran gibi çıkartmayı düşünüyor.
söylenene göre Hyper-V Sanal makinalarda 64 bit desteği ile gelecek ve 4 adet işlemci ve Maximum 64 GB ram ekletebilecek sanal makinalarımıza. bir güzel tarafıda eğer işletim sistemide destekliyorsa sanal sistem çalışırken sisteme ram veya cpu ekleyebilecegiz.

9 Mart 2008 Pazar

Oğlum...

Oğlum Barış Çınar'a


O bir bebek.


Oğlum büyüdükçe (şuanda 11 ay 10 günlük) insana dair bizde bir çok şey öğreniyoruz, onunla birlikte karşılıklı bir öğrenme ve paylaşım çabası içerisindeyiz.


O bize sabretmeyi ve basamakları teker teker çıkmayı anlatmaya çalışıyor, herkesin bildiği ama uygulamada çoğumuzun zorlandı başarısız olduğu sabır ve azmi öğretmeye çalışıyor.


Gerçekten ne kadar zor geliyor bana sabretmek hemen oluversin herşey istiyorum çoğu zaman ama düşündüğümde eğer öyle olursa yaşamanın ne anlamı kalacak diye düşünmedende edemiyorum. Paylaşmadan, sevmeden, konuşmadan, dinlemeden, okumadan ve öğrenmeden yaşamanın ne anlamı olacak?


Oğlumla birlikte öğrendiğim bir şey var; paylaşma duygusu öğrenilmiyor, doguştan insana atanan duygulardan birisi. Sonradan geliştiğini düşünmüyorum şuanda ancak köreltildiğini düşünüyorum. Oğlum'un en büyük zevk aldığı yaparken çok mutlu olduğu sabırla beklediği bir görevi var (bunu kendine görev edindi) oda sabahları güvercinlerini beslemek. Sabah erkenden kalkıp oyun odasına geldiğimizde hemen karşı apartmanın çatısında o günkü nimetlerini sabah kahvaltılarını bekleyen güvercinleri görünce gözleri bir başka gülüyor. Belliki oraya onlar için gelmiş. Sanki arlarında bir iletişim var önceden randevu vermişler yaarın sabah aynı yerde buluşalım diye ve karşı taraf sözünü tutmuş ve orada. Hemen benimle göz göze gelerek bana ''hadi baba güvercinlerimin yemini getir'' dediğini duyuyorum ve bir avuç bugday'ı getirip camın önündeki taşın üzerini eşit olarak itina ile dağıtıyorum. Artık ben daha elimi camdan çekmeden harekete geçen güvercinlerle birlikte oğlumda onların duyguğu heyecanı ve mutluluğu hissederek kalorifer petegine tutunarak ayağa kalkıyor, sesizce ve haretsiz bir şekilde onların kahvaltılarını bitirmesini bekliyor. O kadar nazikki onları ürkütmemek için kılını bile kıpırdatmıyor. Biliyorki onlar çok ürkek ondan korkuyorlar onları kırmak için gösterdiği dikkat gerçekten görülmeye değer ve anlatılacak gibi birşey değil. Eğer onların doymadığını düşünüyorsa tekrar bana dönerek aaah.. diye seslenmesi ''baba doymadılar birazdaha yiyecek getir'' diyor ve onları doyurana kadar sabırla bekliyor camın önünde. Bu paylaşımı izlemek insana ne kadar gurur ve mutluluk veriyor anlatamam.


Ya paylaşma duygusuna ne demeli doğuştan gelen bu duygu kendisini bizim evde şöyle gösteriyor; Barış Çınar havuç kemirirken önce birkez ısırmam için bana uzatıyor havucunu sonra tekrar kemirmeye devam benimla paylaştığı için mutlu çünki biliyorki biraz sonra bende onunla sevgimi paylaşacağım arda gözleri dışarı kayıyor ve kaşı çatıda güneşlenen kuşlar geliyor gözünün önüne ve havuç birden onalra doğru uzatılıyor. Cam kenarına gidiyoruz ve havuç cama vuruluyor, gelin kuşlar gelin kuşlar diyerek ben kuşları çağırıyorum ama kuşlar havuç yemezki üzgün gözlerle bana bakıyor sanki niye sevmediler der gibi..


Ben bu oalydan sonra paylaşma duygusunun doğuştan gelen bir duygu olduğuna inanıyorum.


Bakalım bize daha neler öğretecek tosunum benim.


Oğlum Sen Mutlu ve Güzel Yaşa...

Seni Seviyorum.

Merhaba...

Selam arkadaşlar.

Daha önce yaratmış olduğum ve teknoloji haberlerinden bahsettigim ve tecrübelerimi paylaştıgım blogumdan sonra hayata dair beğendigim yazıları ve bazende kendi duygu ve düşüncelerimi koymayı düşündügüm blog'uma start veriyorum..

Birlikte yeni ufuklara açılmak dileklerimle...