Symantec Netbackup Mail Gönderme Ayarları



Merhaba arkadaşlar, 

Bu makalemde sizlere Symantec Netbackup yedekleme sunucularınız üzerindeki yedekleme işleri ile bilgilendirme mesajlarını e-mail ile gönderebilmek için yapılması gereken işlemleri anlatmaya çalışacağım. Burada anlatmış olduğumuz ayarları yaparak netbackup sunucunuz üzerinden bilgilendirme maillerini almaya başlayabilirsiniz.   

1. BLAT SMTP Mail programının yüklenmesi ve ayarlarının yapılması;

Symantec Netbackup ürünü ile birlikte direk mail gönderebilmek için bir yazılım gelmemektedir. Symantec BLAT isimli command prompt’tan SMTP mail gönderebilmenize yardımcı olan aracı bir programı yardımı ile mail gönderme işlemleri yapabilmektedir.
İlk kurulumda bu program sisteme yüklenmez. Ihtiyaç halinde bu programı internet’ten indirip kurmanız gerekmektedir.
BLAT SMTP mail gönderme aracı olarak çalışmaktadır fakat direk maili yedekleme sunucusu üzerinden göndermeniz önerilmemektedir, BLAT ile ortamdaki mail sunucunuzu iletişime geçirerek maillerinizi mail server üzerinden gönderilmesi önerilmekte ve uygulanmaktadır.
İşlemlere başlamadan önce ortamdaki mail sunucunuz üzerinde Symantec Netbackup sunucusuna Relay yapabilme yetkisi vermeniz veya user name şifre ile otantike olmasını istiyorsanız bir adet mail hesabı açmanız gerekmektedir.

1.1 BLAT yardımcı programını yandaki adresten indirelim. http://sourceforge.net/projects/blat/

1.2 Gelen .zip dosyasını açalım ve blat.exe dosyasını ve yanındaki uygulama dosyalarının hepsini  C:\Windows\System32 altında kopyalayınız.

1.3 Komut satırınına (sunucu işletim sisteminiz Windows 2008 ve üzeri ise Run as Admin) ile bağlanıp aşağıdaki komutları çalıştırmanız BLAT’in çalışmasını sağlayacaktır.

C:\> cd C:\Windows\System32    
C:\> blat -install <email server erişim adresi> <mail göndericisi email>

Not: < mail göndericisi email > gerçek bir mail adresi olmalıdır, tüm mailleri gönderen hesap bu olacaktır.

Örnek Komut:
C:\> blat -install mailserver.recepyuksel.local backupadmin@recepyuksel.org.tr

1.4 BLAT aracılığı ile email gönderme testini aşağıdaki şekilde yaparak buraya kadar yapmış olduğunuz ayarların doğru olduğunuz ve çalıştığını test etmenizi öneririm.

Bir adet text file oluşturun, C:\textfile.txt ve içerisine bir iki satır birşeyler yazın. Aşağıdaki komutu kullanarak bu dosyayı kendi mail adresinize mail olarak göndermeyi deneyiniz.

-s sonrasına yazdığınız kelime mail’in subject kısmı olacaktır. 

C:\> blat C:\textfile.txt –s testmail –to backupadmin@recepyuksel.org.tr

Eğer test gönderdiğiniz bu email elinize ulaşırsa BLAT ve Mail sunucusu iletişimi düzgün bir şekilde çalışıyor demektir. Mail server üzerinde Relay izni alamıyorsanız mevcut bir mail kullanıcı hesabı ile maillleri göndermek isterseniz BLAT kurulum komutunu aşağıdaki komut şekilde yapınız.  

blat -install -f <sender-email> -server <email-server> -u <login> -pw <password>

Bu noktadan sonraki bölümlere yukarıdaki test mailini sorunsuz gönderebiliyorsan devam etmelisin. Test maili gönderemiyorsanız bundan sonraki ayarlara başlamayın.
 
 2. nbmail.cmd script ayarlarının yapılması;

Symantec netbackup gönderilecek mail’i oluştururken küçük bir script kullanır bu script’in adı nbmail.cmd şeklinde sistemizide bulunur. Bu dosyayı sisteminizde bulup aşağıdaki gibi içeriğini düzenlemelisiniz.

2.1 Script bulunduğu adres <install_path>\Veritas\NetBackup\bin, eğer bu folder altında bu dosya gözükmüyor yok ise yandaki adreste kesin bulunmaktadır.   <install_path>\Veritas\NetBackup\bin\goodies eğer dosya burada ise copy nbmail.cmd  <install_path>\Veritas\NetBackup\bin altına kopyalayınız.

Dosya’yı edit ettikten sonra içeriğinde aşağıdaki satırlar kalacak şekilde temizleyiniz.

@REM @IF "%~4"=="" (
@REM blat %3 -s %2 -t %1 -i NetBackup -server WARTHOG –q
@REM ) ELSE (
@REM blat %3 -s %2 -t %1 -i NetBackup -server WARTHOG -q -attach %4
@REM )

Daha sonra tüm satırbaşlarındaki “@REM” yazan bölümleri siliniz. 

“WARTHOG” yazan kısımlara ise mail server erişim adresini yazmanız yeterlidir.
Bu düzenlemeleri yaptıktan sonra nbmail.cmd içeriği aynı aşağıdaki şekilde olmalıdır. Dosya içindeki diğer tüm satırları silmenizi önerim.   


@IF "%~4"=="" (
blat %3 -s %2 -t %1 -i NetBackup -server mailserver.recepyuksel.local –q
) ELSE (
blat %3 -s %2 -t %1 -i NetBackup -server mailserver.recepyuksel.local -q -attach %4
)

3. Netbackup üzerine bilgilendirilecek kullanıcılara ait email adreslerinin eklenmesi;

Master Servers ve Clients sunucu ayarları NetBackup Management”-> “Host Properties” altından erişip yapabilirsiniz.

1. NetBackup üzerinde oluşacak sadece Failed olmuş yedeklemeler ile ilgili email atılmasını istiyorsanız aşağıdaki bölüme maillerin gideceği email adreslerini ekleyiniz. 

1.1Master Servers” –> Properties –> “Global Attributes“-> ”Administrator email address
bölümüne mail adreslerini yazınız. Birden fazla mail adresi girmek için mailler arasında virgül (,) kullanınız ve boşluk bırakmayınız.
recepyuksel@yahoo.com,recepyuksel@hotmail.com gibi.

2. NetBackup üzerinde oluşacak tüm Failed and Successful işlere ait mesajların gönderilmesini istiyorsanız aşağıdaki bölüme maillerin gideceği email adreslerini ekleyiniz. 
Master Servers” –> Properties –> “Universal Settings” –> “Client Administrator’s email

2.1 Bu bölümde eğer “Server sends mail” seçili ise netbackup tüm client yedeklemeleri ile ilgili mailleri buradaki email adreslerine atsın anlamındadır. “Client sends mail” seçili ise client bilgisayarlar üzerine eklemiş olduğunuz email adreslerine mail atsın demektir. Yani Client sends mail seçili bırakırsanız buraya yazdığınız mail adresleri haricinde netbackup agent yüklü diğer bilgisayarlar üzerine eklemiş olduğunuz (2.3 anlatılıyor) email adresleri kullanılacak demektir.
 
Bu bölümde “Server sends mail” seçeneğini seçerek bırakmanızı ve aşağıdaki mail adresiceklenen bölüme maillerin gitmesi gereken email adreslerini yazmanızı öneririm.
Mail adreslerini aşağıdaki örnekteki gibi yazınız. Birden fazla mail adresi girmek için mailler arasında virgül (,) kullanınız ve boşluk bırakmayınız.
recepyuksel@yahoo.com,recepyuksel@hotmail.com gibi.

2.2 Eğer netbackup agent yüklü bilgisayarlarınızın ayarlarında yandaki adreste ”Clients“->Properties –> “Universal Settings” bölümünde “Server sends mail” işareli ise “Master Servers” –> Properties –> “Universal Settings”) bölümünü “Client sends mail” seçili olmalı.

Master Servers” –> Properties –> “Universal Settings” eğer aynı ise client mail gönderiminde hata verecektir.

2.3 Client bilgisayarların hebririnde ayrı mail adresleri olacaksa “NetBackup Management”-> “Host Properties” –> “Clients“->Properties –> “Universal Settings bölümünde “Client Administrator’s email” seçilir mail alması istenen kullanıcı mail adresi veya adresleri buraya eklenir.

Faydalı olması dileklerimle.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

USB bağlı printer'a LPT porta bağlıymış gibi çıktı göndermek

HP Laserjet 1010 Windows 7 üzerinde çalıştırma

VMware ESXi 5.1 Host Sunucularına Bağlanma ve Yönetim Seçenekleri (vSphere Client Yazılımı Kurulumu) (Bölüm-2)