TCDD tren bileti kesme yazılımı printer çıktı sorunu ve çözümü.

Merhaba,
TCDD web sitesi üzerinde tatil acentalarının kendi firmalarında tren bileti kesebilmeleri için bir uygulama yazılmış. Uygulama bileti hazırlayıp kes dediğinizde çıktıyı direk LPT1 portuna bağlı yacıya gönderecek şekilde ayarlanmış.
Bir acenta firmasından bu iş için aldıkları OKI Microline 1120 model printer'dan bir türlü çıktı alamadıkları için yardım istediler, sorunu biraz uğraşarak çözdüm ama bir başkası benim kadar uğraşmasın diye burada yayınlayayım istedim ben çok aradım ama ne internet üzerinde nede TCDD'nın telefonla destek veren servisindeki Lexmark printer'ın ismini bile telaffuz edemeyen IT destek elemanı olarak çalışan devlet memurundan bilgi alamadım. Tek söylediği biz sorunsuz alıyoruz acaba siz neden alamıyorsunuz, bende bunun için aradım arkadaşım bir şey söyle yardım et, Bilemiyorumki neden alamıyorsunuz acaba? Zaten bilse yardımcı olsa çok şaşırırdım.

Buradan sonra uzun uzun çözüm aşamasında sırasıyla yaptıklarımı anlatacağım eğer zamanım yok okuyamam bu kadar uzun yazıları gelemem ben bunlara diyen ve yazdıklarımı okumak istemeyen arkadaşlar bu sorunun çözümününü acilen görmek için direk bu yazının en son parağrafına gidiniz çözüm orada yazılı.

Neyse biz soruna ve çözümünde dönelim tekrar, sorunu incelediğimde öncelikle çıktının printer'a hiç gitmeme sebebinin yazıcı ile birlikte gelen cd içerisindeki printer kontrol yazılımının sisteme kurulmuş olması olduğunu anladım ve hemen bu yazılımı kaldırdım, bilgisayarı restart edip test ettiğimde artık çıktılar yazıcıya gitmeye başladı.

Yani birinci önerim printer kontrol yazılımı bilgisayara kesinlikle yüklemeyin. Gereksiz yere yazılmış saçma bir program zaten.

TCDD sitesindeki tren bileti kesme testlerini yaparken Form Feed kısmını kullanarak A4 kağıt kullandım ve sitedeki test bölümündeki bilet kesme işleminin sonucunun printer'dan düzgün bir şekilde alındığını gödüm. Acaba çıktılar bilet üzerine tam oturacakmı diye sürekli form kısmını kullanarak test etmek istediğimde printer'ın saçmaladığını çıktıların oldukça karışık bir şekilde kagıt üzerine dağıtıldığını gördüm. Acaba kagıt kaynağımı bu soruna sebep oluyor diye tekrar Form Feed testi yaptım ama bu sefer buradaki çıktılarda bozuk çıkmaya başladı. :( Printer sadece kağıt alma bölümü değiştirilince saçmalamaya başlamıştı. İlk önce sorunsuz test aldığım için öncelikle bu kağıt kaynağı değişikliği neden böyle bir soruna sebep olabilir diye düşündüm bu tip bir durumda printer setup'ındaki ayarlarda sadece kağıt boyutu ayarlanıyor bildiğim kadarı ile bununda soruna sebep olamayacağını düşündüm.
Oki'nin linkteki sitesindeki bu printer'ın setup ayarlarını buldum ve buradaki ayarları kontrol ederek düzelterek çözüme gitmeyi denemek istedim. Printer küçük olduğu için üzerine 3000 serisindeki kadar tuş koymamışlar ve setup ayarlarını Epson printerların setupları gibi bir yöntemle yaptırıyorlar bu modelde bu hiç hoşuma gitmedi daha doğrusu alışamadım :( (xx tuşu ile yy tuşuna basarken zz tuşuna basın çok saçma ve kullanıcıya eziyet gibi geliyor bana bu) neyse buradan printer'ın setup'ını döktürmey bir şekilde buldum ve önce sitede belirtildiği gibi Türkçe dil ayarların yaptım test ettim bir şey değişemedi :( benden önce bir arkadaş uzunca bir süre uğraşmış bu sorunla o sebeple oki setup ayarı sitesinde belirtildiği gibi setup ayarlarını fabrika ayarlarına döndürdüm denedim yine düzgün çıktı alamadım. Duyduğum kadarı ile başka bir acentada Epson marka printerlar kullanılıyormuş ve herhangi bir sorun yokmuş (TCDD ise OKI ve Lexmark kullanıyormuş) bunun üzerine printer setup dökümünün en tepesindeki Printer Emulation Mode IBM oldugunu gördüm bu mode kısmı ayarlarını değiştirerek geçmişte birçok soruna çözüm üretmiştik. Bu mode kısmı içeriside EPSON moduda vardır. Hemen Printer Emulation Mode kısmının ayarını EPSON olarak değiştirdim ve test ettim ve sonunda artık sorunsuz olarak çıktı alabildik.

İkinci önerim ve bu sorunun çözümü Oki printerların setup ayarlarındaki en tepedeki Printer Emulation Mode kısmındaki ayarı EPSON olarak değiştirin site üzerinden biletler sorunsuz olarak yazıcıya gönderilecektir.

Yorumlar

Cem dedi ki…
merhaba bizde aynı problemi yaşıyoruz fakat anlattıklarınız uygulayamadık printer emulation mode ayarları nasıl değiştiriliyor yardımcı olur musunuz?
Cem dedi ki…
merhaba bizde aynı problemi yaşıyoruz fakat anlattıklarınız uygulayamadık printer emulation mode nasıl değiştiriliyor yardımcı olur musunz?

Bu blogdaki popüler yayınlar

USB bağlı printer'a LPT porta bağlıymış gibi çıktı göndermek

HP Laserjet 1010 Windows 7 üzerinde çalıştırma

VMware ESXi 5.1 Host Sunucularına Bağlanma ve Yönetim Seçenekleri (vSphere Client Yazılımı Kurulumu) (Bölüm-2)